En ny liten kamrat.

En symaskin som är liten och smidig att ha med sig på kurser eller när man ska sy tillsammans med sin syster.
Det var precis vad jag gjorde när jag provsydde min lilla maskin.
Maskinen heter H class 100Q , jag är alltid lite skeptisk till små maskiner men den här är fantastiskt rolig att sy på och den syr snyggt och fint.
Att frihandsquilta på den är inga problem och den har många trevliga mönstersömmar.
Alldeles tillräckligt när man är iväg på syhelg eller varför inte i fritidshuset.
Jag har  sytt mig en ny väska i kokt ull och med en spets i ovan kanten.
Ull är så roligt att jobba med.
Broderierna kommer från Husqvarnas Shadow lace Embroideries nr 246
Spetsen har jag broderat på svart tyll.
Annars är det  klädsömnad på gång och förberedelser inför mitt 5-års jubileum, så håll utkik på bloggen och på min butiks sida på facebook. Det blir jubileum 1-10 maj med stort Kalas den 10maj
Nu är det bäst att ge sig ut i butiken igen, passpoaler ska på plats och då använder jag så klart de fantastiska passpoalfötterna som finns till våra symaskiner.
/Ingrid

Kommentarer
Postat av: June

Jag köpte den maskinen på Syfestivalen just för att ha den som kursmaskin. Jag har dock inte sytt så mycket på den än - tiden har inte räckt till riktigt så någon frihandsquiltning har jag inte hunnit prova, det var ju roligt att höra att det går bra. =) Vad använder du för fot på den då? Använder du ur Husqvarnas "vanliga" sortiment? På tal om fötter så undrar jag om du skulle kunna skicka en rynkfot till mig? Jag har en Designer SE.

Kram

2012-04-19 @ 10:07:03
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Ingbritt

Så snygg

2012-04-21 @ 03:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0