Ett bra handtag.

Jag är nog som de flesta av oss dålig på att använda de olika pressarfötterna som finns till våra symaskiner, men nu är det slut med det;o)

I lördags när jag var på vår träff med Kvilthäxorna sydde jag en väska och för att få bra stadga i handtagen använde jag detta materialet.

Tipset att använda vikbandet i handtagen har jag fått av Anette L, och Lena N tipsade mig om att lägga ett rep i.
På träffen kom jag så långt att jag skulle sy handtaget och lägga i repet, men då blev det krångligt. Inga extra pressar fötter hade jag med mig så jag fick vänta att sy dem tills nu på morgonen.

Jag använde pressarfoten för Mega tjocka passpoaler och genast blev det ett bättre resultat på den sista sömmen.


Så nu är min väska klar och jag ska använda den till lunchväska på  träffarna med Kvilthäxorna, den är lagom stor för en termos, lite dricka och en god sallad från Bakfickan.


När man får paket fullt med nya härliga tyger en måndag morgon känns det verkligen som om det blir en rolig vecka. Det blir en energi kick och lusten att sätta skärkniven i är väldigt stor.
Så det är vad jag ska göra nu.

/Ingrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0