Plötsligt händer det.

Det som jag så länge har väntat på energin, nu är den tillbaka så de sista dagarna har det hänt både det ena och andra vid symaskinerna.

I går började jag på en jacka till mitt barnbarn och i dag har jag broderat ett V på framsidan av den.

Jackan kommer att åka ut i skylten en stund innan ägaren får ta del av den, för att visa vad man kan använda sin overlock och sin brodermaskin till.

Just nu broderar jag på en sommarblus som är min favoritblus, men den börjar bli lite tråkig så nu får den lite ny look. Jag broderar med tunnaste finaste bomullstråden cotton 50, små fina blommor från Husqvarnas  kolektion nr 232 Delicate Embroideries.


Samtidigt funderar jag på nya roliga saker och syr på en duk från Marti Michell "Lazy Afternoon" och jag använder hennes mallar i Set A.


Åter till mitt arbete.
/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Ullis

Härligt att du har hittat energin, och vad mycket fint det kommer ur dina händer! Kramar Ullis

2011-02-01 @ 22:38:35
URL: http://ullisquiltar.blogspot.com
Postat av: Anette i Figeholm

Oh, vad fin Marti Michell duk.

Jag har också A-mallarna och vill sy :-)

Men det är så mycket jag vill sy just nu så det får komma på PIMM listan.

/Kram Anette

2011-02-02 @ 12:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0