Nu är det helg.

Veckorna går så fort och jag har inte riktigt vant mig vid att vara ledig på fredagar. Torsdagarna kan därför bli lite konstiga, jag gör en massa konstiga saker och är allmänt virrig:o)
I går maskinbroderade jag med tråd i underspolen som försvinner av värme. Jag har all specialtråd på andra färgade spolar än original spolarna som förljer med maskinen, så jag borde ha tänkt till när jag började trä min maskin. Jag lyckades i alla fall rädda min duk för undertråden tog slut innan broderiet var färdigt.

Tråden som jag använde är bra att använda när man ska tråkla fast olika saker t.ex. applikationer.
Något som jag lyckades med var att vända alla mina klor på rätt håll när jag började på mina björntassar.



Blocken är ganska pilliga att göra så det kommer att ta tid inan quilten är färdig men vem har bråttom?

I morgon blir det en utflykt till Ölandsskördefest för att hälsa på Anette o Lena och för att se deras utställning i Näsby.
På kvällen blir det festligheter  och övernattning hos svågern i Kalmar. Med andra ord en trevlig lördag och söndag.

Trevlig helg
/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Anette L

Tack snälla för att ni kom! Kram till er alla!

2010-10-02 @ 21:05:21
URL: http://anettemcl.zoomin.se
Postat av: Ingbritt K

Vad kul att vi sågs på utställningen i Näsby. Det är roligt att ses mellan kvilthäxegångerna.

Dina björntassar ser pilliga ut, men du behöver nog en utmaning. Du har verkligen hittat något att bita i. Lycka till!

2010-10-03 @ 18:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0