Ny orörd vecka:o))

I dag längtar jag in till butiken för det känns som om det var väldigt väldigt länge sedan jag var där.
Förra veckan blev ju väldigt kort men jag har ju lärt mig en massa nya saker. Jag har fått min lisenciering på vårt nya Softwareprogram.  Software programmet  5D har så många nya funktioner som gör det ännu lättare och roligare att jobba med än 4D.

I helgen har jag hoppat mellan mina symaskiner och datorn, vid datorn har jag jobbat med nya programmet och vid symaskinerna har jag broderat, tovat och quiltat i min quiltram.

Så många färdiga saker har det inte blivit men desto fler som är på gång.

För några år sedan köpte jag ull på Syfetivalen i Stockholm och de har legat så bra i skåpet;o)
Jag tycker om att jobba med ull men tycker inte om att tova med såpa och vatten det blir så slabbigt.
Då fick tovmaskinen komma fram och jag tovade arket snabbt o lätt. Denna gången gick inga nålar av, och jag kom på anledningen. Det är frihandsquiltningen som gör det, jag fick in rytmen och det gick som på räls.

Så i dag stoppar jag in biten under Diamanten.

Kommentarer
Postat av: Anette L

Hur har det gått? Något broderat på det tovade än? nyfiken



Kram

2010-11-02 @ 18:06:59
URL: http://anettemcl.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0