"Stier og hegn"

Jag har fått mönstret till årets "Puttetäcke"  och Stier og hegn heter det. I dag är det segt och i väntan på att komma igång sydde jag  ett block.



Jag har också fått  färdigt  toppen till vår sommarutmaning på Kvilthäxorna.
Så nu är det bara baksida, quiltning och kanten kvar, men det får vänta tills sommaren är slut.

Det var en rolig utmaning eftersom jag gillar traditionella enkla block , någon bild blir det inte förrän i december. 

I morgon bär det av mot Mälaren och det ska bli roligt. Jag har aldrig varit i de trakterna så Gripsholms slott skulle vara roligt att få se, men allt hänger på pojkarna i familjen och om de kan slita sig från alla bildelar.

Trevlig helg!
/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Anette L

Fint block! Jag syr gärna i år igen :o))

2010-07-31 @ 18:48:28
URL: http://anettemcl.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0