Söndags fika.

Min familj älskar att fika, kak och glass älskare  är de, så det var inte så svårt att få med dem till det här glada tjej gänget.



I Gästgivarhagen i Vimmerby kan man fika hos de här tjejerna varje helg och onsdagskvällar i juli.
Du kan välja mellan våfflor eller kakor och de bakar allt själva, gott  JAA det kan min familj  intyga.


Vill man kan man titta runt på de gamla husen som finns eller bara sitta och njuta av sommaren ( det gjorde jag).

Väl hemma igen kände jag för att sätta mig vid symaskinen en stund och jag sydde klart en liten triangelväska.



Enkel och snabbsydd, eftersom man bara använder ena sidan av blixtlåset precis som på de snurriga väskorna så får det bli en till i en annan storlek.
Fast i kväll blir det stichery, jag måste sy färdigt till en höstaktivitet i butiken.

/Ingrid



Kommentarer
Postat av: Anette L

Aha, bara en sida av blixtlåset på den också... ;o)) Me like! Fast jag har inte gjort min snurra ännu... Men - jag har nästan sytt klart en topp idag! :o))

Imorgon - jobb=inget sytt :o(



Kram

2010-07-04 @ 21:22:19
URL: http://anettemcl.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0