Årets första arbets dag.

Min första dag på jobbet detta året inleder jag med att inventera, och det är så skönt när det är färdigt.
Just nu är jag inne på mitt tyglager , och oj vad man får inspiration att använda alla härliga tyger till något roligare än att mäta och räkna dem.

Som ni vet har jag svårt att vara stilla med mina händer, och när jag inte syr så handbroderar jag eller stickar som är min nya favorit hobby .

I helgen har min sjal nr:2 legat på blockning och jag gillar den, kanske för att den är blå och lila och att det var ett härligt garn att sticka i.


Garnet är en  Zauberball från Thant Thea en mysig liten garnaffär i Helsingborg.

Stickningen jag håller på med nu är  en spets i kidsmohair som ska bli en kant runt en annan sjal, och det är lite knepigt för en nybörjare som jag.
Det går inte att dra upp när man stickar fel och det gör jag ofta , men det ser ut som en spets så jag struntar i det det får bli som det blir.

Nu åter tilll inventeringen så jag kan få göra något roligt när jag är klar.

/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Ljuvlig :)



God Fortsättning

2011-01-04 @ 12:56:20
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0