Top less.

Min sista topp är på väg att sättas upp i min kviltram  och att inte ha en topp på lager går ju inte för sig, för tänk om jag inte har något att kvilta när lusten  finns. Så dagarna efter påsk har jag  pyssslat med den här toppen.



Färgerna kommer inte riktigt till sin rätt de är inte så mesiga som på bilden.

I påsk har vi varit i Skåne en sväng och där hann vi med en hel del, ett nytt kök kom på plats, potatis i jorden hos mor o far, besök på Stoff o Stil och en balklänning blev nästan färdig.


En sak till lyckades jag klämma in och det var ett besök hos My, Carina, Ingrid och några till som hade syträff i
Landskrona (min stad) . Jag hade inte så mycket tid och hade tänkt att stryka besöket från att göra listan, men jag är så glad att jag tog mig tid. Där var det full aktivitet och tillverkning av Pytte täcken.
Det var medicin och energi för hela kropen att få träffa dessa glada sytjejer för första gången.
Nästa gång  hoppas jag att jag kan vara med och sy.

Eftermiddagens stora problem; välja tyg till en kviltbox  för imorgon ska vi klistra askar i butiken.
Men först en syträff i kväll  och då ska vi sy och kvilta tulpandukar.

/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Lisbeth T

Den är fin på bild men ännu bättre i verkligheten. Färgerna blir inte alltid så bra på nätet. Tack för hjälp med att ordna en ny symanskin till mig. Känns jättebra att ha en igen. Tack

2011-04-27 @ 21:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0