En fantastisk dag.

I går hade jag en fantastisk dag med härligt besök från Makambako Vimmerbys vän församling i Afrika.
Jag  brukar skicka ner material till deras syskola för föräldralösa flickor.
De var väldigt imponerade av mina  symaskiner och de hade aldrig sett något liknande. I deras by syr man på trampmaskiner och jag tror att det bara finns en maskin med el.
Det var så roligt att träffa dem och jag fick ta en bild av mina trevliga besökare.



På kvällen var vi ett gäng tjejer som var och tittade på Veronicas fantastiska ateljé.
Så har ni vägarna förbi Storebro så gör ett besök.




Veronica syr festkläder men du kan också hyra till både dam och herr.

I dag är jag ledig så nu ska det bli brödbak.

Trevlig helg
/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Ingbritt K

Verkar spännande att ha kontakt med ett annat land och sätt att leva. Kanske blir man mer tacksam över hur man har det i alla fall. Brukar du skicka material med dem eller med post?

2010-09-14 @ 20:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0