Borta bra men hemma bäst.

Jag har haft en fantastisk vecka i Skåne och med mig hem fick jag många härliga minnen.
Att träffa alla gamla skolkamrater var verkligen en höjdare, vi hade en jätte rolig kväll tillsammans. Det blev många roliga skolminnen som kom fram.
 
På söndagen körde jag vidare till Quilt Campen i Mörarp där förrådet med härliga minnen fylldes på.
Att få sitta och skapa i en hel vecka utan att bli störd är semester för alla sinnen.

Jag har fått lite toppar färdiga och några halv färdiga så jag är nöjd.

mina tvillingsystrar börjar ta form.


Min Stack & Wack är färdig för quiltramen.


precis som den här romantiska toppen som Spohie ska få när den är quiltad.


När jag inte sydde plockade jag fram min stickning som just nu är en citronsjal.

Små utflykter har vi också hunnit med, Tant Thea i Helsingborg och garnaffären i Mörarp.
Det sista jag gjorde innan jag åkte vidare till Vimmerby var så klart att fylla på mitt korvförråd.
Jag tömde ICA:s lager i Mörarp på korv från SP schark. Kassörskan  tittade lite konstigt på mig, och en kommentar om att det skulle bli "korvfest".

Det är härligt med ledighet men otroligt skönt att vara hemma igen hos familjen. I morgon är det som vanligt i butiken med syträff både måndag o tisdag. Härligt!!

Nu blir det söndagsmys med tända ljus och en stickning i väntan på att mina pojkar ska komma hem.

Ha en skön kväll.
/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Anette i Figeholm

Oh, vad mycket fint du har sytt!

Jag vill också ... men det får bli vecka 1 istället.

Jag fick rundstickor och virknålar i bambu i födelsdagspresent idag så här ska det stickas.

Jag har bestämt mig för att ha en sydag i veckan ända fram till Jul för att hinna allt jag vill.

Kram

Anette

2010-11-21 @ 19:52:01
Postat av: Ullis

Åhh vad härligt det låter! Jag vet ju hur bra man laddar batterier ihop med sykompisar. Hoppas också att någon gång få komma iväg på en quilt-camp.

Kramar Ullis

2010-11-21 @ 23:53:20
URL: http://ullisg.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0