Lek med symaskiner och ett oväntat besök.

I helgen ska jag åka till Skåne för att träffa släkten och då passar de på att beställa lite att ge bort som presenter.

Mina föräldrar är "mormor och morfar i skolan" där jag bott ,och de vill alltid att jag ska göra något till läraren i klassen där de hjälper till.

Den här miljökassen är till en av lärarna, och jag hade en rolig stund när jag sydde för jag kunde använda så många maskiner (Jag är tokig i symaskiner).



På en av sidorna blev det maskinbroderi och när jag skulle sy den andra sidan kunde jag plocka fram Coverlocken.



Jag sydde med kjedjestygn, coverlock och vanlig 4-trådig overlocksöm så det var till att bygga om och trä om ett antal gånger, men det är så enkelt på Pfaffens Coverlock 4.0.

Till sist var det handtagen kvar och då fick den vanliga symaskinen göra det sista.

Jag fick ett mycket oväntat och roligt besök i butiken i går en vän från en Yahoo lista tittade snabbt in och presenterade sig och jag blev så glad. Nu har Monika fått ett ansikte och är mer än ett namn.

I dag ska jag försöka hinna med att gå till den nya "Hånglehörnan" i Vimmerby jag lovar att ta en bild.

Ha en bra dag.
/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Ingbritt K

Vad kul att du gillar nya maskiner så mycket. Själv vill jag helst "känna igen mig". Väskan blir säkert omtyckt och den är ju användbar. Jag blir nyfiken på vad du ska göra i den nya "hörnan". Ser fram emot att få se en bild. Hoppas du får det skönt i Skåne.

2010-07-21 @ 14:51:00
Postat av: Stina

Har jag missat nåt, hångelhörna?

2010-07-21 @ 19:29:51
URL: http://stinap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0