Tallriks underlägg.

Det blev en skön stund i tv-soffan i går jag sydde färdigt 2st tallriksunderlägg till sonen.



Jag gillar att sitta i soffan och sy kanten med handsöm väldigt rogivande och avslappnande efter en intensiv dag.

Mönstret kommer från Fat Quater nr1 2009 och är Anette L :s mönster på "Bara en liten duk".

I dag får vi se vad dagen har att erbjuda, turisterna är färre och lugnet har lagt sig på den fronten.
Hösten börjar krypa närmre och sylusten blir större, själv har jag svårt att välja vad jag ska sy.
Troligtvis blir det att gå igenom de olika symaskinerna så att kunderna kan få full service och inspiration.

Som vanligt är mitt huvud fullt av allt jag vill göra, och ibland kan jag bli väldigt trött på mig själv.

Jag är född utan mellanläge  det är antingen upp eller ned aldrig lagom, men jag får vara glad att det mest är upp.

Ha en bra dag.
/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Ingbritt K

Visst är det skönt att sy kanten för hand i soffan eller fåtöljen. Jag håller helt med. Underläggen är läckra och mönstret är så roligt att sy.

2010-08-12 @ 14:41:57
Postat av: Anette L

Så fint! Kanske skulle sy mig några... :o)) Tyget är underbart!

2010-08-15 @ 20:08:43
URL: http://anettemcl.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0