Karamellen är klar.

Nu är den äntligen färdig, och jag är inte stolt över quiltningen. Jag har sprättat många gånger. Den är inte quiltad i quiltramen och jag får väl skylla på det att jag har svårt att ställa om mig mellan maskinerna.
Jag har dubbel syntetvadd för jag ville ha täcket lite fluffigt och det kan också vara en anledning att jag inte fick med mig quiltningen som jag ville.

Här är den i alla fall.



I går var jag ute och fönstershoppade på lunchen och i en av butikerna såg jag en ursnygg väska i jeans tyg.
Så i dag ska jag göra min egen variant på den och jag är super laddad, tygerna ligger och väntar på tillklippningsbordet. Det bli min favorit maskin som får arbeta idag, Pfaff Coverlock 4.0.

Det är så många nyheter på gång så jag är så taggad nytt datorprogram 5D och jag är så sugen på att börja använda det. Ja jag vill ha det NUUU.

Ett nytt roligt tillbehör kommer  till brodermaskinerna och som  ni förstår har jag mitt skyltfönster färdigt i tankarna och jag får väl vara glad om jag får gjort hälften av det.

En bild på skogens läcker heter innan jag fortsätter med mina sysslor.



Ha en bra dag .
/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Susanne

Din karamell är sockersöt!

2010-08-25 @ 08:39:28
URL: http://ingaredstoka.blogspot.com
Postat av: Anna i Sandviken

Härligt och färggrant!

2010-08-25 @ 10:01:32
URL: http://sy.lugnagatan.net
Postat av: Anette L

Godaste karamellen! Mums!

2010-08-25 @ 19:39:06
URL: http://anettemcl.zoomin.se
Postat av: Ingbritt K

Så fin den blev.

2010-08-27 @ 21:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0