Ett snabbt fall.

 Jag hade inte tänkt blogga i dag men lusten att göra något annat  försvann så några rader blir det, kanske det hjälper.
Man kan snabbt ramla ned från pidestalen och det har jag gjort i dag. Hela dagen för mig själv och  jag tänkte bara ha det skönt sy och quilta på min quiltram. Men all inspiration och syglädje försvann.

Jag vill så gärna göra fjädrar men var alldeles för feg denna gången också, så det får bli stippling för det känner jag att jag behärskar. Kanske  på nästa quilt.



Maskinen är avstängd igen är man inte på topp är det bättre att låta bli.

Så i väntan på att min glädje ska komma tillbaka jobbar jag lite med våra datorprogram Monogram  får det bli idag. Ett enkelt fristående program som alla klarar av och som kan användas till de flesta brodermaskiner på marknaden.

Vad jag egentligen skulle behöva är en syträff med goaste syvännerna eller  någon go kollega.
Men jag vet att det bara kommer att bli bra.
Lite "kavling" hjälper också.

/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Anette L

Kavel, kavel, kavel! Hoppas du är lite gladare nu!



Kram

2010-08-15 @ 20:09:19
URL: http://anettemcl.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0