Myskvilt klar.

I vintras fick jag en present av en vän och jag använde två egna tyger, det här blev resultatet.





Kviltningen har jag gjort på brodermaskinen och använt broderier från
Pfaffs Vintage Quiltblocks . Som baksida har jag fleece som ibland lever sitt eget liv när man kviltar.
Eva på Tygshopen har tipsat mig om att stryka Vlisofix på baksidan och det fungerar kanon bra.

I dag ska jag ta tag i banjoväskan igen, det går ganska trögt inget roligt projekt.
Tonåringar är ju ganska roliga ibland, jag har inte fått något om när den skulle vara klar utan bara om jag ville sy en väska till Banjon. I går undrade han hur det gick med väskan för på måndag är banjon färdig och det skulle vara bra med väskan.

Så nu är det nog dags att börja med den så jag hinner klart.

Ha en bra dag
/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Anette L

Wow, så läckert det blev! Och broderiquiltningen är superläcker! Men, var sätter du vlisofixen?



Kram

Anette

2010-05-27 @ 19:49:13
URL: http://anettemcl.zoomin.se
Postat av: Ingrid

Jag stryker vlisofixen på fleecen och sedan lägger jag på toppen och struker igen.

2010-05-27 @ 20:47:39
Postat av: Ingbritt K

Vad fint du har sytt. Måste prova att använda fleece någon gång. Det låter gosigt.

2010-05-28 @ 21:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0