Julförberedelser.

I butiken har jag börjat sy till min julskyltning maskinerna går för fullt. I dag quiltar jag min julduk och tänker fortsätta brodera lite servetter om tiden räcker till.

I morgon blir det kurs för de som har broder maskiner, vi ska sy  fina linne handdukar och titta på alla nyheter.

Lördagen tillbringade jag med trevliga quiltvänner i Oskarshamn, det var vår vanliga månadsträff på Kvilthäxorna.
Anette höll kurs  i "tvillingsystrar" och det var så kul att sy blocken. Jag ska göra ett täcke till ett av sommarhusen, det är tänkt att man ska  krypa in under det när man sitter och läser en bok på verandan.
Så jag kommer att ha fleece som baksida eller ullvadd.


Det randiga blocket är för tillfället mitt favorit block men jag hinner nog ändra mig.

/Ingrid 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Vilka läckra färger! Jag väntar med spänning på att få se den färdiga quilten! Kramar Ullis

2010-10-26 @ 00:15:58
URL: http://ullisg.zoomin.se
Postat av: Ingbritt K

Vilka härliga block. Jag tycker också att de var jätteroliga att sy.

2010-10-26 @ 15:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0