Sommarduk.

Nu är min sommarduk färdig så nu får gärna sommaren komma.

Tygerna har en 50-tals känsla så Astrid fick låna den på sitt bord en stund.

När jag körde in till butiken i dag blommade alla körsbärsträden i Astrids Lindgrens körsbärsdal, och jag var tvungen att gå upp på torget för att berätta det för henne.

För vad vore Vimmerby om inte Astrid  Lindgren funnits.

Igår var det broderaktivitet i butiken.



Ett glatt gäng fick prova på att brodera med olika tekniker bl.a cutwork.
Här koncentrerar de sig för att inte klippa fel.

Vi har det trångt och det är maskiner och tillbehör överallt, men fantastiskt roligt.
De vill bara ha mer, och inspirationen var på topp. De kläckte  många idéér på hur de ska använda sina broderier.

Ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Ikväll blev jag förälskad i någr prickiga väskhandtag som jag så. En fågel viskade att hon köpt dem av dig! Stämmer det? Jag skulle så gärna vilja köpa ett par. Ska sy en väska till en kompis och det skulle passa med prickiga handtag.

Tacksam om du hinner o vill höra av dig.

Sommarkram Lena

2010-07-04 @ 23:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0