4D Embroidery

I går fick jag hem massor av fina tyger och de kom lagom hem till min Quiltaktivitet på onsdag så nu är hyllorna fulla av nya quilttyger.

Jag tror att min vaktmästare får komma hit och förstärka mina hyllor (vaktmästaren är min KM)

I dag har en  av mina trogna kunder har varit här och lärt sig leka med de olika texterna i vårt datorprogram.


Här får hon lära sig att ladda hem ett typsnitt och stygnsätta det i Quickfont



Efter det använde vi en av fonterna som ligger i programmet ,och här syr hon ut ett prov.




Nu är det bara att fortsätt använda sin fantasi och  alla möjligheter som finns i programmet.


Våren har verkligen kommit i dag det är så skönt ute, men det skulle visst bli ett bakslag imorgon mera snö på gång. Men som tur är ligger den ju inte kvar så länge.

Själv åker jag till våren hemma i Skåne det ska bli så kul att komma hem, jag har inte träffat mina föräldrar och min syster sedan i somras.

Kanske hinner jag med en sväng till symässan i Malmö för tänk jag har lyckats med att pricka in ett besök när det är symässa inte illa.

Ha en trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Stina

Det var inte du som skrapade hem alla miljonerna då? ;)

2010-03-28 @ 10:50:45
URL: http://stinap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0