Snart klar.

"Hångelhörnan" är snart klar ett ny planterat träd på kyrkbacken och en fin bänk.

Det var hit på en bänk som Astrid Lindgrens pappa satt med sin blivande fru. Nu har man planterat en hängask på samma ställe. Just nu ser det lite torftigt, ut men jag tror att det kommer bli fint när trädet har vuxit en bit till.


Vid platsen kan man läsa historian bakom frieriet.


Så tyvärr får jag göra er besvikna jag kommer inte att besöka "hörnan" för alla som bor eller varit  i Alsta vet att vi har en egen liten "hörna " där. Har ni missat den "hörnan" visar jag gärna den för er.

I dag får jag trevligt besök i butiken så dagen kommer att bli jätte bra. Får fundera ut vad jag ska ta tag i för projekt, borde kanske fundera på en ny skyltning.

/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Ingbritt K

Vilken söt historia. Det blir säkert bättre när det vuxit till sig.

Ha en bra dag.

2010-07-22 @ 09:11:43
Postat av: Marie

Vilken underbar dag!

Jag blev med ny symaskin! fina tyger, fika och trevligt samtal! Är så nöjd!!

2010-07-22 @ 18:24:15
Postat av: Anette L

Fniss! Hångelhörna - både i Vimmerby och Alsta! :o))



Kram

Anette

2010-07-22 @ 21:45:22
URL: http://anettemcl.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0