Puttetäppe och täppetant.

I Danmark syr man täcke (täppe) till olika sjukhem för barn, varje år kan man köpa ett mönster på ett block och sy hur många man vill. Jag fick mönstret av min kviltvän Jane som bor i Köpenhamn och tog med det till min kviltförening Kvilthäxorna.

Efter nyår lämnade vi våra block till  Jane som är en täppetant ( syr ihop topparna och kviltar dem).

Vårt täcke ska gå till julemärkehemmet Kildemose. Barnen vistas ca ett 1/2 år på hemmen och när de åker hem får de ett täcke med sig.



Det här är vårt täcke. Det blev lite block över och de satte Jane ihop i andra täcken.



Jag hoppas att vi får ta del av årets block för jag tycker det är så kul med sammarbete och över gränserna är ju ännu roligare.

Tack Jane för de fina bilderna.

I går kom den nya Norska kvilttidningen MyQuilt och det var mycket fint  i den. Den blir ett bra komplement till vår svenska FQ. Så idag har jag lust att sy något ur den tidningen det dröjer ju ett tag innan jag kan sy fortsättningen på mysteriekvilten i FQ.

Ha en fantastisk dag.
/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Marie

Så fint!

Hoppas på en fortsättning!

2010-07-08 @ 10:36:27
Postat av: Ann Reutervik

Kanonfinna täppen./Kram

2010-07-08 @ 10:59:27
URL: http://annreu.zoomin.se/
Postat av: Gunilla W

Fina täcken. Får man vara med och sy block utan att vara Kvilthäxa? Jag är Lapphexa (Göteborg) och Toppsnäcka i Björkvik, kan det gälla som inträde? kram Gunilla

2010-07-08 @ 13:32:15
Postat av: Agneta i Uppsala

Vilka fina täcken! Underbart att de skänks till barn, en härlig idé!



KRAM

Agneta

2010-07-08 @ 13:55:41
URL: http://agnetaquiltar.zoomin.se
Postat av: Anne-Marie Svensson

Vilka fina täcken!

2010-07-08 @ 16:55:57
Postat av: Marianne Carlsson

Hej Ingrid!Det var kul att se hur fina våra lappar blev tillsammans.Hoppas det blir något nytt nästa gång.

2010-07-10 @ 14:03:56
Postat av: Lolly

Jätte roligt att se våra block som täcken. De blev ju jättefina! Säger som Marianne. Hoppas vi kan sy nya block under hösten till nya täcken... Ses i augusti! Ha en skön sommar. Jag åker på bilsemester till England om en vecka.... ;o) Kram

2010-07-11 @ 23:03:47
URL: http://lolly13.zoomin.se
Postat av: Jenny i Billdal

vilket fint täcke och vilket fint syfte!

2010-07-12 @ 22:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0