Övning ger färdighet.

Jag har fått hem många nya maskiner så jag har fullt upp med att lära mig alla finesser, men det är kul att testa och provköra.

I kväll är vi bortbjudna och värdinnan älskar rosor ,så jag sydde en necessär till henne.
Jag ska prova att få med henne till Mora nästa helg så kanske en quiltutställning och en necessär får ner henne i kviltträsket, man kan ju alltid hoppas.



Det var ett bra tillfälle att prova BSR foten till Auroran, och som sagt övning ger färdighet, det var i alla fall kul.
Modellen är från vår kurs  i frihandskviltning på kvilthäxorna tidigt i våras.

I går kom den här lilla sötnosen, min 16-åriga son tyckte den var jätte snygg så kanske den kan locka lite yngre till att börja sy. Jag ska i alla fall testa den nästa vecka kanske "pimpa" en t-shirt.



Sedan är det nog dax att ta tag i höst planeringen, men jag har lite ideer så det ordnar sig nog.
Det svåraste är att få in datum för kurserna mellan mina egna utflykter på Quiltcamp och syträffar.

Tur jag har en förstående familj.

Trevlig helg
/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Ingbritt K

Vilken tur den värdinnan har. Hon blir säkert jätteglad. Snyggt tyg och quiltning.

2010-07-02 @ 20:39:04
Postat av: Anette L

Jättefin necessär! Hoppas hon tyckte om den!



Om jag inte hade sån allvarlig Bernette-allergi så skulle jag testa den lilla svarta. Dem är ju så söt :o)



Kram

2010-07-02 @ 22:18:53
URL: http://anettemcl.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0