Tiden går fort.

Tiden går fort när man har roligt, och det har jag. Jag kan ju sy på mitt arbete, fast denna veckan har det varit dåligt med tid för det. Det har varit fullt upp med Quiltare i butiken både danskar, tyskar och svenskar förstås.

Många har varit på besök tidigare år och en del kommer flera gånger under sin vistelse runt Vimmerby.
Man fyller på sitt förråd med material som inte finns i deras butiker.

Vi har förstås väldigt mycket att prata om och mycket bilder blir tagna.

Just nu är det  mycket på gång inför hösten,  mycket  kursmaterial som ska fixas och sonen behöver en del sytt men det är ju  så roligt alltihop.

I dag kom det nya tyger och det här tror jag kommer att passa till grytlappar och tallriksunderlägg åt honom.



Sen fick jag hem ett gäng tyger som man tagit upp i ny tryck igen .



Det här svarta tyget har jag längtat efter för nu kan jag göra mitt "Stack & Wack " färdigt. 
Fjärilarna på det andra tyget var bara så söta att jag inte kunde låta bli att ta hem det.


I helgen blir det inte mycket sytt, det blir födelsedags kalas i dagarna tre på lika många ställen.
Men det är ju snart måndag igen och jag får gå hit igen och fortsätta med allt det roliga som jag har på gång.

Ha det gott.
/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Anette L

Vilka fina tyger! Det med alla ögon (larver?) älskar jag! :o)



Kram

Anette

2010-08-08 @ 21:26:53
URL: http://anettemcl.zoomin.se
Postat av: Ingbritt K

Kul att du har haft många kunder. Fina tyger har du ju. Ska bli spännande att se din Stack and whack. jag blir nog aldrig klar med min.

2010-08-09 @ 15:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0