Magiska fingrar.

Jag har magiska fingrar, för Åsas maskin fungerade perfekt när den kom in till mig.
Det blev en härlig dag i butiken på förmiddagen sydde jag grytisar med min danska vän och på eftermiddagen sydde jag tillsammans med Åsa.



"Coverlocken" fick arbeta på högtryck, denna fantastiska maskin som har allt.

På ett par timmar har de jag färdigt min kofta,inte en söm på den vanliga symaskinen.
Sydde i hop koftan med 4-trådig overlocksöm, kantade med rullfåll och upläggning med coversöm.
Allt på samma maskin och utan svårigheter att byta mellan de olika sömmarna.

Tyvärr är jag inne på andra omgången med att sy baklänges på min quilt i ramen, gjorde ett tappert försök med mallar. Korkat att prova utan att  test sy på prov lapp först. Det är säkert inget fel på mallarna så idag blir det till att öva. 

Nu är det dax att hänga ut flaggorna.


Ha en bra dag.
/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Malin

Ungefär som när T skulle titta på min cykel innan den skulle få gå till en expert, var bara stänkskärmen som bråkade :)

2010-08-19 @ 10:33:33
URL: http://malveg.blogspot.com
Postat av: Lotta Öhlén

Snygg kofta.

Å vad jag önskar jag bodde närmare . då skulle jag sitta i din butik heeela dagarna, ja vissa dagar kommer jag lite senare men jag skulle åndå komma.

Du verkar sprudla av energi åxå.



Kramar o trevlig helg :)

2010-08-21 @ 12:47:25
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0